سفیر ایران:حركت ملت ایران به سمت اهداف متعالی هیچگاه متوقف نخواهد شد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا،'مرتضی دامن پاك جامی' عصر شنبه در مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی كه باحضور پرشور ایرانیان مقیم دانمارك و دوستداران انقلاب اسلامی در محل سفارت ایران در كپنهاگ برگزار شد، گفت: نگاهی به سه دهه گذشته نشان می دهد كه با وجود همه چالش ها بویژه جنگ تحمیلی 8 ساله، انواع توطئه ها و تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران تلاش برای دستیابی به اهداف خود را با قدرت ادامه داده و به دستاوردهای بی نظیری در حوزه های مختلف صنعتی، علمی، فناوری، دفاعی، پزشكی و آموزشی دست یافته است.

دامن پاك جامی در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا اشاره و خیزش های مردمی در این منطقه را ناشی از تاثیرات انقلاب اسلامی ایران برشمرد و اضافه كرد: زمانی غرب و دیكتاتوریهای وابسته در منطقه، جمهوری اسلامی ایران را به صدور انقلاب متهم می كردند، اما امروز این انقلاب بدون نیاز به لشكركشی، صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاكید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین المللی افزود: جمهوری اسلامی ایران كشوری مسئولیت پذیر و متعهد به تعهدات خود در سطح بین المللی است و معتقد است آنچه باعث حفظ صلح و ثبات و امنیت بین المللی می شود پرهیز قدرتهای جهانی از تحمیل نظرات خود به دیگر كشورها و اعتراف به حقوق ملتهاست.

سفیر ایران در دانمارك ، خاطرنشان كرد: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای ازجمله حقوق ملتهاست و بطور طبیعی حربه فشار و تحریم نمی تواند دولت و ملت ایران را از دستیابی به حقوق كامل خود در زمینه های مختلف از جمله بهره مندی علمی و صلح آمیز از فناوری نوین مثل انرژی هسته ای در روند توسعه و پیشرفت كشور، محروم كند.

در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در كپنهاگ همچنین از تعدادی از پیشكسوتان دوستدار انقلاب اسلامی در دانمارك تقدیر بعمل آورد و هدایایی به رسم یادبود به آنها اهدا گردید.

مراسم رسمی روز ملی كشورمان نیز با حضور جمع كثیری از دیپلماتها و سفیران مقیم كپنهاگ و جمعی از اندیشمندان، محققین و شخصیت های علمی و فرهنگی دانمارك و دوستداران انقلاب اسلامی در شامگاه 21 بهمن 1390 در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

اروپام** 2051** 1701





:: برچسب‌ها: هالووین , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: